WEKO3
アイテム
小学校教員養成におけるプログラミング教育に関する研究(1) —教育版LEGO MINDSTORM を用いた授業実践例—
https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/97
https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/97065b7808-0d3d-4ad3-9a49-0e3b9fda1732
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-02-16 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 小学校教員養成におけるプログラミング教育に関する研究(1) —教育版LEGO MINDSTORM を用いた授業実践例— | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Developing Programming Education in Teachers Training Program (1) —A Case Study of Utilizing “LEGO MINDSTORM” in Science Class— | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | プログラミング教育 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 小学校 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | レゴ・マインドストーム | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 小学校教育養成課程 | |||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 学習指導案 | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 著者 |
鹿江, 宏明
× 鹿江, 宏明
|
|||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | The present series of these studies were planned to develop programing education in teachers training program. The purpose of this study is to find out what students have improved through learning in this program utilizing“ LEGO MINDSTORM". The main findings are : (1) students were able to keep their interest and concern by some appropriate learning tasks and activities, (2) students felt sense of accomplishment through this program, (3) learning this course, students have thought this program is useful for children to grow their programming thinking ability. | |||||||||||||
| 書誌情報 |
比治山大学紀要 en : Bulletin of Hijiyama University 号 24, p. 111-119, 発行日 2018-03-31 |
|||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 比治山大学 | |||||||||||||
| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 2188-899X | |||||||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12716333 | |||||||||||||
| フォーマット | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||||||
| 著者版フラグ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | AM | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||||||||