ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 比治山大学紀要
  3. 第24号

Ideal L2 Self in EFL and ESP Contexts

https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/89
https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/89
450d357c-6496-4705-89cf-752e3755c7e6
名前 / ファイル ライセンス アクション
03.pdf 03.pdf (914.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-16
タイトル
タイトル Ideal L2 Self in EFL and ESP Contexts
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 L2 Motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ideal L2 Self
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 ESP
キーワード
主題Scheme Other
主題 L2 context
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 金野, 伸雄

× 金野, 伸雄

ja 金野, 伸雄

ja-Kana カネノ, ノブオ

en KANENO, Nobuo


Search repository
栁原, 里枝子

× 栁原, 里枝子

ja 栁原, 里枝子

ja-Kana ヤナギハラ, リエコ

en YANAGIHARA, Rieko


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Language learning, especially a foreign language learning is a long process. To become proficient in a foreign language, learners need to have clear goals to maintain their motivation. This paper focuses on Ideal L2 Self as an aspect of L2 motivation. The Ideal L2 Self refers to learner’s ideal selfimage in their future L2 use. Ideal L2 Self of learners in the English as a foreign language (EFL) context and the English for specific purposes (ESP) context were examined in this study. The learners’ ideal L2 selves of both groups were analyzed in terms of register in order to specify how much their ideal L2 selves were concrete. Also, the learners’ self images of their using the L2 in their future in each learning context were compared. The results of the study showed some contrast in the learners’ ideal L2 selves between the two groups. The main findings of the study were: (1) the learning context and reasons for learning the L2 may be independent, (2) learners in the EFL context had more variation in their images of their future jobs, and (3) learners in the ESP context had clearer Ideal L2 Selves in terms of tenor."
書誌情報 比治山大学紀要
en : Bulletin of Hijiyama University

号 24, p. 37-44, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 比治山大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-899X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12716333
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:03:59.922487
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3