WEKO3
アイテム
生徒が重要とする教師の非言語的行動とその遂行に対する評定
https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/668
https://hijiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/668c843e40c-5024-434c-8c20-0c5560828c09
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-02-20 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 生徒が重要とする教師の非言語的行動とその遂行に対する評定 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | Teacher's nonverbal behavior and performance evaluated important by students | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 非言語的行動 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 生徒の重要性認知 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 遂行スキル評定 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | トレーニングプログラム | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
石井, 眞治
× 石井, 眞治
× 鹿江, 宏明
× 野中, 陽一朗
|
|||||||||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | The appropriate teacher's training programs are effective for acquiring instrumental methods which professional teachers need. One of these instrumental methods is nonverbal skills. It is based on the perspectives of the students. Data are required for performing the channels of nonverbal skill training. Therefore, this study examined through exploratory surveys in which student's evaluation investigated two aspects; the recognition of the teacher's nonverbal skill's importance and the teacher's performing nonverbal skills on the basis of developmental stages. The results of this study clarified that the importance of the nonverbal skills of teachers are recognized by the students and the practice of the teacher's nonverbal skill is lacking. On the basis of the results of this study, we considered the importance of developing the training program for the teachers as the next tasks. | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
比治山大学現代文化学部紀要 en : Bulletin of Hijiyama University 号 17, p. 89-95, 発行日 2011-03-31 |
|||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 比治山大学現代文化学部 | |||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1343-358X | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10477980 | |||||||||||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | AM | |||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |